به روز

چیز‌هایی که گوگل درباره‌ی ما می‌داند


 


بزرگ ترین موتور جستجوی جهان، چه چیزی می‌تواند درباره‌ی ما بداند؟ هر روز ده‌ها لغت را با گوگل جستجو می‌کنیم، از دستیار صوتی و موقعیت یاب گوگل استفاده می‌کنیم. اما آیا گوکل به کار‌هایی که می‌کنیم اهمیت می‌دهد؟

باید گفت بله، تمامی این اطلاعات در سرور‌های گوگل ذخیره می‌شوند. به گفته گوگل این اطلاعات تنها برای بهینه سازی و پیشرفت هر چه بهتر خدمات این شرکت است. اما قطعا از این اطلاعات برای تبلیغات هدفمند متناسب با سلایق شما نیز استفاده می‌شود. تا به حال چند بار شده است دنبال محصولی در اینترنت باشید اما تبلیغی از همان محصول از یک شرکت رقیب مشاهده کنید؟



 کلماتی که جستجو می‌کنید





گوگل تمامی عبارت‌هایی را که جستجو می‌کنید در سرورهای خود ذخیره می‌کند. حتی گوگل اطلاعاتی در مورد زمان جستجوها نیز دارد. گوگل به شما می‌گوید در جمعه‌ها بیشتر جستجو می‌کنید یا شنبه‌ها، در امروز صبح  به دنبال چه چیزی بودید و بعد از بازگشت از  کار به چه سایت‌هایی رفته‌اید. درواقع اطلاعات کاملی در مورد میزان استفاده روزانه شما از اینترنت.


مکان‌هایی که می‌روید




گوگل می‌داند کجا زندگی می‌کنید، کجا رفته‌اید و در این لحظه کجا هستید. شاید این اطلاعات برای کسانی که زیاد سفر می‌کنند جالب و از طرفی برای کسانی که به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهند نگران کننده باشد.البته این اطلاعات در صورتی  جمع‌آوری می‌شود که  یک ابزار مجهز به GPS داشته باشید و در قسمت تنظیمات، در location services، دسترسی‌های لازم را داده باشید.


گوگل می داند کجا زندگی می کنید

گوگل ون بزرگی را به خیابان محل زندگی شما فرستاده، و تصاویری از آنجا تهیه کرده است. احتمالا با استفاده از سرویس Google Earth خانه خود را پیدا و تصاویر مربوط به محل آن را مشاهده کرده اید.



Google-Earth-2


اما این موضوع به معنی آگاهی این شرکت از محل زندگی شما نیست و از طریق سرویس یاد شده نیست. 

بلکه، گوگل محل استقرار تان را از طریق آدرس IP شما شناسایی می کند، کدی منحصر به فرد که به وسیله سرویس دهنده اینترنت و دستگاهی که با آن آنلاین می شوید  ارسال می گردد.  ذخیره این اطلاعات، به منظور نمایش نتایج بر  اساس  مکان انجام می گیرد.


در Gmail شما چه می گذرد

اگر از Gmail استفاده می کنید، قبلا با قوانین بهره گیری از این  سرویس موافقت کرده اید؛ به این معنی که گوگل می  تواند به صورت خودکار به اسکن ایمیل های برای کلمات کلیدی، جهت نمایش نتایج جستجو  و تبلیغات مناسب بپردازد این قوانین ، مدتی قبل به روز شدند: 

سیستم های خودکار ما، محتوای شما را (شامل ایمیل ها) جهت فراهم سازی ویژگی های سفارشی شده محصول، از جمله نتایج جستجوی شخصی سازی شده، تبلیغات مخصوص و تشخیص هرزنامه، بررسی می کنند. این بررسی، هنگام ارسال، دریافت و ذخیره محتوا انجام می گیرد. 

NSA و دولت انگلستان نیز می تواند این اطلاعات را برای جلوگیری از مواردی مانند تروریسم، درخواست نماید.


 و اطلاعاتی از دستگاه هایتان...


اگر در تقویم موبایل خود قراری برای فردا تنظیم کنید، گوگل از آن با خبر می‌شود. همچنین رمز‌های عبور وای فای و دستوراتی که به دستیار صوتی گوگل   (Google now) نیز می‌دهیم در سرور‌های گوگل ذخیره می‌شوند.


منبع : digiato.com

 

نظرات  (۱)

۲۶ خرداد ۹۶ ، ۰۷:۱۰ علیرضا ولیزاده
سلام خوبی داش!!
بلاگت خیلی نکات آموزنده داره دستت درد نکنه
به وبلاگ من هم سر بزن
علوم پدیا ، علم و دانش ، متوسطه بلاگ ، علیرضا
عضویت در متوسطه بلاگ کاملا رایگان است. بیا عضو شو مطلب بذار...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی